fredag 16 mars 2012

Tvång, feminism och identitet: del 9 (Vi som inte alltid passar in)

Se sammanfattningsinlägg för hela serien.


Vi som inte alltid passar in
Jag rakar mig inte alltid under armarna och jag orkar ofta inte sminka mig. Inte så mycket för att jag inte vill vara tjej som för att jag.. bryr mig inte. Jag orkar inte bry mig. Jag tänker inte bry mig. Det verkar asjobbigt att tänka så mycket på sin könsidentitet. Ärligt talat: jag har bättre saker för mig än bry mig om vad du tor att jag har mellan benen. 

Har blivit misstagen för man vid många tillfällen trots att jag har vagina, och jag stör mig inte på det. 

JAG HAR BÄTTRE SAKER FÖR MIG!

Som att läsa allt som Martin Haspelmath publicerat, titta på Doctor Who och pilla mig i naveln. Sjukt mycket högre upp på min prioriteringslista!

Du måste inte anta att min lathet, att jag inte orkar raka mig, är en normkritisk handling med syfte att provocera dig. Jag orkar bara inte, jag har bättre saker för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar